Fejlődés főbb állomásai
1992-ben tíz magánkereskedő összefogott egymással annak érdekében, hogy a Közért Vállalat privatizációjában megvásárolhasson 17 élelmiszerüzletet. Az együttműködésüket siker koronázta, mellyel létrejött a CBA-üzletlánc. A tulajdonosi kör felismerte, hogy az egységes kereskedelmi politikában, beszerzésben rengeteg lehetőség van. A komoly összefogásnak köszönhetően egyre több partner csatlakozott a magyar üzletlánchoz, mellyel komoly fejlődés, üzletszám gyarapodás vette kezdetét. A CBA büszke arra, hogy megalakulásától kezdve 100%-ban magyar tulajdonosi körrel rendelkezik.
[row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]1992
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]megalakult a CBA.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]1995
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]Budapesten, a Gyöngysor utcában 2000 m2-es raktár megvásárlása.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]1996
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]a beszerzési társulásból dinamikus nyitás a kereskedelmi lánc erősítése felé. A raktár megvásárlásával és működtetésével nyílt először lehetőség arra, hogy a boltok raktározási kapacitását meghaladó árumennyiséget lehessen beszerezni. Mindezen lépés komolyan hozzájárult a mennyiségi árubeszerzés révén a nagyon kedvező fogyasztói árak kialakulásához.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]1998
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]Budapesten, a Nándorfejérvári úton 5 szintes, 18.000 m2-es raktár és a hozzá tartozó különálló irodaház megvásárlása, Gyöngysor utcai raktár értékesítése. A folyamatosan növekvő üzletszámmal az értékesítés volumene is megtöbbszöröződött, mellyel a raktárkapacitás további bővítésére volt szükség.
1998 a főváros ellátásán túl célként fogalmazódott meg a hálózat vidéki terjeszkedésének elindítása, az országos lefedettség elérése. Egyre több vidéki regionális központ létesült, melyek további üzleteket integráltak a CBA hálózatához. A regionális központok működésükkel biztosították az üzletek folyamatos és gyors termékellátását.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2000
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]megtörtént a kapcsolatfelvétel Európa egyik legnagyobb kereskedelmi szövetségével, németországi EDEKA-val. Mindez jelentősen segítette a CBA határon túli terjeszkedésének előkészítését.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2001
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]a horvátországi kereskedelmi partnerek CBA-hoz történő csatlakozásával elindult a CBA nemzetközi története
a Budapest vonzáskörzetében található Alsónémediben megkezdődtek a CBA Logisztikai Központ és Agrár Ipari Park munkálatainak előkészítései.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2005
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]elkészült az Alsónémedi Logisztikai Központ, mely nagyszámú stratégiai beszerzéseinek köszönhetően is nagy mértékben hozzájárult a CBA további fejlődéséhez. Ebben az esztendőben a CBA franchise rendszerré alakult át.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2007
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]az üzletláncok közül a CBA elsőként indította el a kiváló minőségű hazai borok népszerűsítésének célját szolgáló Vinotéka programját. A Vinotéka szortimentjét a legmagasabb szakmai követelményeknek megfelelően, szakavatott borzsűri, úgynevezett vak kóstolással értékeli és választja ki a legértékesebb tételeket. Mindennek köszönhetően csak igazán kiváló tételek kerülhetnek be a CBA Vinotéka szortimentjébe.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2009
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]elindult a CBA Príma és a CBA Cent üzletkategória, mely megfelelő válaszlépésnek bizonyult az egyre jobban strukturálódott vásárlói igények legteljesebb kielégítéséhez.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2010
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]a CBA, a Minden Gyerek Lakjon Jól! Alapítvány hosszú távú támogatása mellett döntött. A magyar üzletlánc sokrétűen kívánja elősegíteni a szervezet céljainak megvalósulását, az alultáplált gyermekek ellátását, a nehéz helyzetbe került családok segítését.
[/column][/row][row][column lg=”1″ md=”1″ sm=”10″ xs=”10″ ]2011
[/column] [column lg=”9″ md=”9″ sm=”10″ xs=”10″ ]létrejött a CBA Gazdavonal, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a termelők könnyen és a lehető leggyorsabban eljuttathassák zöldség-gyümölcs termékeiket a CBA hálózatába. A termelők segítésén túlmenően cél, hogy a CBA Gazdavonalnak köszönhetően vásárlóink mindenkor a legszebb, legfrissebb, legzamatosabb magyar termékekhez juthassanak hozzá üzletláncunk egységeiben.
[/column][/row]