1992-ben tíz magyar magánkereskedő összefogott és megteremtették az alapját egy kölcsönös előnyökön alapuló beszerzési társulásnak, létrehozták a CBA-t, mely tizenhét üzlettel megkezdte működését.
Egyre több és több magyar kereskedő csatlakozott a hálózathoz, így folyamatosan bővült az üzletszám és a CBA területi lefedettsége is. A csatlakozott tulajdonosok mindnyájan komoly kereskedelmi tapasztalattal rendelkeztek, így képesek voltak olyan újszerű dolgok bevezetésére is, amely akkor még nem volt megtalálható hazánkban. Felismerték, hogy a sikerességhez az addig megszokott gyakorlatokon túlmenően új dolgok bevezetésére is szükség van. Az első pillanatoktól kezdve a magyar üzletlánc minden egységében óriási figyelmet fordítottak a vásárlók legteljesebb kiszolgálására és arra, hogy a kínálat olyan sokszínű legyen, mely kielégíti a vásárlók minden igényét. Fontos szempont volt, hogy mindenhol az adott környezetben élő vásárlók igényeit a legmesszebbmenőkig figyelembe véve alakítsák ki az üzlet árukínálatát. A bolthálózat megalakulásától kezdve száz százalékban magyar tulajdonosi körrel büszkélkedhet.
A CBA alapelvei
Stratégiai autonómia, mely azt takarja, hogy a központ és a régiós központok szabad mozgásteret adnak az üzleteknek, így az árukészletet a helyi igényeknek megfelelően tudják kialakítani. Másfelől a beszerzés egységesen zajlik, így lehet a legjobb fogyasztói árakat továbbadni a vásárlóknak.
Közös akciórendszer, mely mindig kedvező áron, jó minőségű termékeket foglal magában.
Egyéni érdekek alávetése a közösséginek.
Folyamatos bővülés, új tagok beléptetésével, illetve a meglévő tulajdonosi kör üzletszerzéseivel.
Erőforrások közös befektetése, ezáltal nagyobb hatásfok elérése – közös marketingtevékenység, dolgozók összehangolt képzése, központi raktár üzemeltetése.
Egységes fellépés az energiabeszerzések, biztosítások, banki szolgáltatások területén.
Közös társadalmi fellelőségvállalás erősítése.
A versenyképes magyar termékek piaci pozíciójának erősítése.
A CBA határainkon túl
Az ezredfordulót követően egyre több környező ország komoly érdeklődést mutatott a magyar üzletlánc jól működő rendszere iránt és mindennek hatására 2001-től megkezdődött a CBA határon túli hódító útja. A magyar CBA hat európai ország élelmiszerkereskedő nemzeti csoportjaival társulási kapcsolatra lépett, amelynek eredménye, hogy Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában egyre több CBA logóval fémjelzett üzlet várja a vásárlókat. Az összehangolt stratégiai beszerzések óriási árelőnyöket képesek biztosítani a CBA valamennyi vásárlója számára.
A CBA logisztikai központja
A magyar üzletlánc 2005-ben a főváros mellett, Alsónémediben valósította meg iroda- és logisztikai központját, 30.000 négyzetméter raktárkapacitással. Az új létesítménynek köszönhetően a hálózat képessé vált a választékelemek további bővítésére, stratégai készletezésre. A fejlett informatikai háttérnek köszönhetően az üzletek a kiépített számítógépes hálózaton keresztül tudják leadni a rendeléseiket, így a logisztikai rendszer a legköltséghatékonyabban tudja kiszolgálni azokat. A beruházás lehetővé tudta tenni azt is, hogy a CBA markánsan tudjon megjelenni a nemzetközi piacokon és nagy tételben képes legyen értékesíteni a kiváló minőségű magyar élelmiszertermékeket.
A helyi igények maximális figyelembevételén és természetesen a kedvező árak biztosításán túl legalább ennyire fontos a színvonalas körülmények biztosítása a vásárlóink számára. A CBA az elmúlt időszakban is nagyon komoly lépéseket tett azért, hogy üzletei folyamatosan megfeleljenek a kor követelményeinek, sőt sok esetben a jelenlegi elvárásokon túli újszerű dolgokat is bevezessen. A magyar üzletlánc 2009 májusától új boltkategóriával, a Prímával jelent meg a kereskedelmi piacon.
A Prímával egy olyan boltkategória jött létre, mely az eddigieknél jobban szabályozott, sok tekintetben azonos megjelenéssel rendelkező üzleteket foglal magában.
A Príma kulcsszavai: minőség, megbízható termékek, kedves és szakszerű kiszolgálás, kedvező árak. A Príma üzletek mindezen felsorolt ismérveinek teljesülését garantálják, hogy az érintett üzleteket a megnyitásukat megelőzően egy alapos, mindenre kiterjedő szigorú szempontrendszer alapján, nagy tapasztalattal rendelkező kollégáink vizsgálják és értékelik. Csak azon egységek kerülhetnek be ebbe az „illusztris társaságba”, melyek a nagyon szigorú követelményeknek meg tudnak felelni. A folyamatos, kiemelkedően magas minőség biztosítása a cél, így a Príma logót kapott üzleteket, működésük során is folyamatosan vizsgálják. A prémium boltjaink polcain teret kapnak a legkiválóbb magyar élelmiszerek, ezzel is támogatva a hazai termelőket, vállalkozásokat.
Fontos kiemelni, hogy a Príma boltkategória kiemelet minősége nem jelent magas árakat, hiszen ezekben az egységekben is remek akciókkal találkozhatnak a vásárlóink.
A helyi igények maximális figyelembevételén és természetesen a kedvező árak biztosításán túl legalább ennyire fontos a színvonalas körülmények biztosítása a vásárlóink számára. A CBA az elmúlt időszakban is nagyon komoly lépéseket tett azért, hogy üzletei folyamatosan megfeleljenek a kor követelményeinek, sőt sok esetben a jelenlegi elvárásokon túli újszerű dolgokat is bevezessen. A magyar üzletlánc 2009 májusától új boltkategóriával, a Prímával jelent meg a kereskedelmi piacon.
A Prímával egy olyan boltkategória jött létre, mely az eddigieknél jobban szabályozott, sok tekintetben azonos megjelenéssel rendelkező üzleteket foglal magában.
A Príma kulcsszavai: minőség, megbízható termékek, kedves és szakszerű kiszolgálás, kedvező árak. A Príma üzletek mindezen felsorolt ismérveinek teljesülését garantálják, hogy az érintett üzleteket a megnyitásukat megelőzően egy alapos, mindenre kiterjedő szigorú szempontrendszer alapján, nagy tapasztalattal rendelkező kollégáink vizsgálják és értékelik. Csak azon egységek kerülhetnek be ebbe az „illusztris társaságba”, melyek a nagyon szigorú követelményeknek meg tudnak felelni. A folyamatos, kiemelkedően magas minőség biztosítása a cél, így a Príma logót kapott üzleteket, működésük során is folyamatosan vizsgálják. A prémium boltjaink polcain teret kapnak a legkiválóbb magyar élelmiszerek, ezzel is támogatva a hazai termelőket, vállalkozásokat.
Fontos kiemelni, hogy a Príma boltkategória kiemelet minősége nem jelent magas árakat, hiszen ezekben az egységekben is remek akciókkal találkozhatnak a vásárlóink.
CBA Piros saját márkás termékek
A CBA saját márkás termékei, a CBA Piros kínálata nagyon kedvelt a fogyasztók körében. A CBA több kampányt is futtatott népszerűsítésük érdekében, ennek részeként mutatták be a Piros receptvideókat is, amelyek ugyancsak elnyerték a fogyasztók tetszését. A kampányok révén sikerült a márkát ismertebbé és népszerűbbé tenni, ezt támasztják alá az adatok is, amelyek a Piros termékek növekvő fogyását jelzik.
A Piros név jelenleg több mint 500 fajta terméken jelenik meg. Ezek az árucikkek csak a CBA és Príma boltokban kaphatóak, megbízhatóak, jó minőségűek.
A magyar üzletlánc hét különböző termékkategóriában kínálja portékáit a Piros márkanév alatt. A Piros-termékek kapcsán végzett kutatás során a megkérdezett fogyasztók közül szinte mindenki úgy nyilatkozott, hogy szokott vásárolni saját márkás terméket, többi között azért, mert az áruk és minőségük is nagyon kedvező.
A Piros név jelenleg több mint 500 fajta terméken jelenik meg. Ezek az árucikkek csak a CBA és Príma boltokban kaphatóak, megbízhatóak, jó minőségűek.
A magyar üzletlánc hét különböző termékkategóriában kínálja portékáit a Piros márkanév alatt. A Piros-termékek kapcsán végzett kutatás során a megkérdezett fogyasztók közül szinte mindenki úgy nyilatkozott, hogy szokott vásárolni saját márkás terméket, többi között azért, mert az áruk és minőségük is nagyon kedvező.